1.Wprowadzenie:
- Cele i znaczenie komunikacji zewnętrznej w urzędzie.
- Rodzaje i płaszczyzny komunikacji zewnętrznej w urzędzie.
- Bariery komunikacyjne.
- Odbiorcy procesu komunikacji zewnętrznej.
2. Media Społecznościowe - nowy standard komunikacji
- Skąd bierze się fenomen społeczności w Internecie?
- Social Media istnieją od zawsze – krótka historia internetowych społeczności
- Czy media społecznościowe są naprawdę potrzebne firmom/organizacjom?
- Główne zalety mediów społecznościowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji
- Social media a „reklama, jaką znamy”
- Dlaczego media społecznościowe należy traktować poważnie: strategia komunikacji, dobór kanałów, odpowiednie wyszkolenie personelu (zarówno odpowiadającego bezpośrednio za komunikację w Social Media, jak i pozostałych pracowników)
3. Jak skutecznie porozumiewać się w Internecie?
- Podstawowe zasady efektywnej komunikacji
- Język Internetu, czyli które z tych zasad najlepiej sprawdzają się i mają największe znaczenie w komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych?
- Formy komunikowania. Luz i kontrowersja – kiedy się sprawdzają, a kiedy są nie na miejscu?
- Mapa empatii - co klient widzi, czuje, mówi, słyszy, myśli?
- Jak zniechęcić użytkowników – case studiem
- Elementy savoir-vivru dotyczące komunikacji zewnętrznej.
- Poprawność językowa i jej znaczenie dla komunikacji zewnętrznej urzędu.
- Elementy asertywności w procesie komunikacji zewnętrznej
- Case studies – przykłady dobrych praktyk.
4. Facebook
- Facebook – za i przeciw
- Oblicza Facebooka (dostosowanie komunikacji do charakteru działalności)
- Fanpage czy grupa? Czy zakładanie profilu firmy jest zawsze najlepszą drogą?
- Facebook nie zawsze mile widziany – ryzyka bezpośrednie i pośrednie
- Ćwiczenie praktyczne – dobór działań na Facebooku do zaproponowanego profilu organizacji
5. Blog
- Dlaczego blog jest przydatnym narzędziem budowania wizerunku marki?
- Formalny czy nieformalnie?
- Kto powinien pisać bloga – dostosowanie nadawcy-„autora” do specyfiki firmy/branży
- Przykłady udanych blogów
- Mikroblogi - Czym są mikroblogi i w jaki sposób należy z nich korzystać? (omówienie specyfiki najpopularniejszych platform: Twitter, przekrój pozostałych ważniejszych narzędzi)
-
6. Jak działać na forach internetowych?
- Czy trzeba za wszelką cenę być obecnym na wszystkich znanych nam forach? Czyli jak zbudować strategię działań, jak zdywersyfikować kanały
- Czego unikać – co budzi niechęć, znużenie i agresję użytkowników?
- Nie tylko wpisy użytkowników – czyli kilka słów o reklamie i sponsoringu forów
7. Masz wiadomość - podstawy skutecznego e-mail marketingu w ujęciu społecznościowym
- Podstawowe zasady i dobre praktyki e-mail marketingu w praktyce – przygotowanie oraz weryfikacja dobrych baz odbiorców, unikanie spamu (i zarzutów o spamowanie), utrzymanie i retencja
- Jak konstruować kampanie newsletterowe w taki sposób, aby odbiorcy chcieli dzielić się wiadomościami ze znajomymi
8. Społeczność w ruchu - mobilne technologie w służbie Social Media
- Mobilny internet = mobilne społeczności
- Omówienie podstawowych platform (iPhone, Android, iPad i tablety)
- Możliwości wykorzystania kanałów mobilnych – omówienie potencjalnie przydatnych narzędzi wraz z przykładami praktycznymi – teraźniejszość i przyszłość
9. Pracownik firmy w mediach społecznościowych
- Jak wybrać odpowiedniego „człowieka od Internetu” – pożądane cechy i predyspozycje, określenie zasad pracy, trudny wybór: pracownik, czy agencja?
- Jak nasi pracownicy mogą nam pomóc w działaniach w Social Media, a jak mogą nam zaszkodzić?
- PODSUMOWANIE - Wyciągamy wnioski – czyli jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą zamierzone korzyści?