O tym kursie Kurs uczy jak uzywać MS Excel jako narzędzia do prowadzenia ewidencji spraw pracowniczych, wykonywania analiz, raportów i ich wizualizacji.
Profil odbiorcy Pracownicy działów HR, używający lub chcący używać aplikacji MS Excel do zadań z zakresu HR.
Czego się nauczysz? Celem szkolenia jest praktyczne zapoznanie z możliwościami aplikacji MS Excel pod kątem jego użycia w zakresie wykonywania obliczeń, działań na tekstach, datach i godzinach, konsolidacji i przekształcania danych pod kątem szczególnie użytecznym w działach HR.
.
Konspekt
Moduły
1. Moduł 1: Powtórzenie podstaw programu MS Excel
typy danych,
wpisywanie, modyfikowanie i usuwanie danych,
poprawne używanie formatowania – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty.
skróty klawiaturowe,
2. Moduł 2: Formuły i funkcje
adresowanie i metody obliczeń, nazywanie adresów,
przypomnienie podstawowych funkcji
funkcje logiczne jeżeli, lub, oraz,
funkcje wyszukiwania
3. Moduł 3: Obliczenia i funkcje na datach i czasie
różnica pomiędzy datami, dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej,
wyświetlanie bieżącej daty i wykonywanie na niej obliczeń,
funkcje daty i czasu
4. Moduł 4: Formatowanie warunkowe
formatowanie komórek zawierających określony tekst lub wartości,
wyróżnianie wartości zduplikowanych lub unikatowych,