Moduł 1: Rozpoczęcie pracy z SharePoint 2016
Ten moduł wyjaśnia administratorom kolekcji witryn i witryn, jak omówić podstawowe terminy oraz jak poruszać się w środowisku SharePoint 2016. Kiedy administratorzy potrafią wyjaśnić podstawową terminologię oraz jak poruszać się w środowisku SharePoint, posiadają solidne fundamenty do dalszej części kursu.
Lekcje
- Badanie ról administratora kolekcji witryn i witryn SharePoint 2016
- Definiowanie terminologii SharePoint
- Poruszanie się po witrynie SharePoint
- Interakcja z taśmą
- Tworzenie i edycja podstawowej zawartości
- Co to jest metadane?
- Wersje SharePoint
- Standardowa
- Enterprise
- O365
Moduł 2: Budowanie kolekcji witryn za pomocą aplikacji
Ten moduł wyjaśnia administratorom kolekcji witryn, jak tworzyć witryny, biblioteki dokumentów i listy, a także zarządzać nawigacją. Pierwszym ważnym kamieniem milowym po zaplanowaniu portalu firmowego jest wykonanie i zbudowanie struktury witryny. Struktura witryny obejmuje komponenty do przechowywania i prezentowania informacji, mianowicie witryny, listy i biblioteki oraz aplikacje, które są nowe w SharePoint 2016. Struktura witryny zapewnia ramy dla całego portalu.
Lekcje
- Struktura SharePoint
- Tworzenie witryny
- Co zawiera szablon witryny?
- Definiowanie aplikacji SharePoint
- Dostosowywanie list i bibliotek
- Tworzenie i zarządzanie listami i bibliotekami za pomocą programu SharePoint Designer
- Omówienie widoków na listach i bibliotekach
- Tworzenie widoków w listach i bibliotekach
- Modyfikowanie nawigacji
- Włączanie/Wyłączanie funkcji witryny
- Reorganizacja witryny za pomocą funkcji Zawartość witryny i Struktura
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Tworzenie zorganizowanego portalu firmowego
-
- Tworzenie witryn jako część formalnej struktury witryny
- Tworzenie nowych aplikacji do dokumentów i list
- Włączanie wersjonowania i ustawień zatwierdzania zawartości w bibliotekach lub listach
- Dostosowywanie widoków w bibliotekach lub listach
- Konfigurowanie nawigacji w celu ukrycia list i bibliotek
- Laboratorium: Tworzenie listy za pomocą programu SharePoint Designer (opcjonalnie)
Moduł 3: Tworzenie spójności między witrynami
Ten moduł wyjaśnia administratorom kolekcji witryn, jak efektywniej zarządzać ich kolekcjami witryn oraz utrzymywać spójność na całej witrynie. Podczas zakładania kolekcji witryn SharePoint często będzie towarzyszyć powtarzanie pewnej liczby zadań. Administratorzy kolekcji witryn mogą zmniejszyć wysiłek duplikacji, tworząc obiekty do ponownego wykorzystania w centralnym miejscu za pomocą dostępnych narzędzi.
Lekcje
- Definiowanie kolumn witryny
- Definiowanie typów zawartości
- Wdrażanie taksonomii
- Używanie szablonów w celu promowania spójności
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Tworzenie kolumn witryny i typów zawartości
- Projektowanie i wdrażanie typów zawartości
- Tworzenie nowych kolumn witryny
- Tworzenie szablonu biblioteki lub listy (opcjonalnie)
- Laboratorium: Wdrażanie taksonomii
- Projektowanie i tworzenie taksonomii
- Dodawanie kolumn zarządzanych metadanymi
- Laboratorium: Konfigurowanie Organizatora Zawartości
- Dostosowywanie domyślnych wartości kolumn na podstawie folderu
- Wdrażanie i konfigurowanie Organizatora Zawartości w celu automatycznego kierowania dokumentami
Moduł 4: Uprawnienia w SharePoint
Ten moduł wyjaśnia, jak działają uprawnienia w ramach kolekcji witryn oraz jak narzędzia w SharePoint 2016 są używane do zarządzania i utrzymania ich. Ważne jest, aby administratorzy kolekcji witryn i witryn SharePoint 2016 potrafili tworzyć i zarządzać uprawnieniami w ramach SharePoint 2016.
Lekcje
- Omówienie Uprawnień i Bezpieczeństwa w SharePoint
- Tworzenie Grup SharePoint
- Zarządzanie Uprawnieniami w ramach SharePoint
- Udostępnianie w porównaniu do Tradycyjnego Bezpieczeństwa
- Udostępnianie na różnych poziomach uprawnień
Laboratorium: Zarządzanie Uprawnieniami w SharePoint
- Przegląd uprawnień obiektów SharePoint
- Dodawanie użytkowników i grup do obiektów SharePoint
- Utworzenie nowej grupy menedżerów SharePoint z dostosowanymi uprawnieniami
- Zatrzymanie dziedziczenia uprawnień między obiektami SharePoint
Moduł 5: Praca z stronami i częściami sieciowymi
Ten moduł wyjaśnia, jak zaprojektować portal firmowy za pomocą wbudowanych części sieciowych i motywów w SharePoint 2016.
Lekcje
- Zmiana wyglądu portalu
- Edytowanie strony
- Wiki
- Część sieciowa
- Praca z częściami sieciowymi i częściami aplikacji
- Części aplikacji
- Część wyszukiwania treści
- Dokumenty powiązane
- Zapytanie o treść
- Spis treści
- Zdjęcia
- Połączenia części sieciowych
- Filtrowanie części sieciowych
- Części sieciowe z kierowaniem do audytorium
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Dodawanie i konfigurowanie części sieciowych
- Tworzenie niestandardowych typów zawartości do publikacji
- Tworzenie szablonu listy
- Tworzenie zarządzanej właściwości
- Użycie części sieciowej Wyszukiwanie treści
- Laboratorium: Łączenie części sieciowych
- Umieszczanie części sieciowych na stronie
- Łączenie części sieciowych na stronie w celu przekazywania wartości między nimi
- Laboratorium: Stosowanie motywów do portalu firmy
- Dostosowanie i zastosowanie motywu do portalu
- Dodawanie logo do portalu
Moduł 6: Zarządzanie dokumentami i rekordami
Ten moduł wyjaśnia, jak wykorzystać narzędzia zarządzania dokumentami dostępne w SharePoint 2016. Bez względu na to, czy jest to mała firma, czy duże przedsiębiorstwo, moduł ten bada, w jaki sposób każda firma może wykorzystać SharePoint do wersjonowania, zgodności, kierowania i eDiscovery.
Lekcje
- Podstawowe zatwierdzanie zawartości
- Wersjonowanie
- Sprawdzanie/wycofywanie
- Przechowywanie
- Polityka retencji
- ID dokumentu
- Organizator zawartości
- Szablon centrum zgodności z politykami
- EDiscovery
- Centrum rekordów
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Praca z zaawansowanymi funkcjami zarządzania dokumentami
- Laboratorium: Wykorzystanie zarządzania rekordami do zachowania danych
-
- Konfiguracja centrum rekordów do przechowywania dokumentów wymagających przechowywania
- Konfiguracja rekordów w miejscu w bibliotekach
- Ustawienie i wykorzystanie centrum eDiscovery
Moduł 7: Workflow
Ten moduł wyjaśnia, jak zautomatyzować procesy biznesowe w organizacji. Możliwe jest inicjowanie, śledzenie i rozwiązywanie działalności w SharePoint 2016 za pomocą workflow. Niezależnie od tego, czy korzystasz z prekonfigurowanych funkcji workflow dostępnych out-of-the-box, czy tworzysz niestandardowy workflow za pomocą programu SharePoint Designer, organizacja może skorzystać z przeniesienia istniejących procesów e-mailowych, papierowych lub nieformalnych do SharePoint.
Lekcje
- Alerty
- Prekonfigurowane funkcje workflow
- Aktywacja funkcji workflow
- Workflow zatwierdzania
- Tworzenie workflow w programie SharePoint Designer
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Tworzenie workflow zatwierdzania w SharePoint
- Laboratorium: Tworzenie niestandardowego workflow w programie SharePoint Designer (opcjonalnie)
Moduł 8: Integracja z pakietem Office
Ten moduł wyjaśnia, jak połączyć SharePoint 2016 z pakietem Microsoft Office 2016. Istnieje wiele sposobów, takich jak połączenie biblioteki dokumentów SharePoint 2016 z programem Microsoft Outlook, połączenie bazy danych Access lub arkusza kalkulacyjnego Excela z listą w SharePoint 2016, lub użycie programu Microsoft InfoPath do tworzenia list SharePoint 2016. Główną zaletą korzystania z SharePoint 2016 jest głęboka integracja z pakietem Microsoft Office 2016.
Lekcje
- Outlook
- Kalendarz
- Kontakty
- Excel
- Word
- PowerPoint
- OneDrive dla firm
- OneNote
- Dostęp
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Importowanie i eksportowanie danych z programu Excel do SharePoint
- Laboratorium: Łączenie programu Outlook z SharePoint
Moduł 9: Tworzenie witryn publikacyjnych
Ten moduł wyjaśnia, jak wykorzystać funkcje publikacyjne SharePoint 2016 do tworzenia bogatych stron z treścią, a także funkcje ograniczające rodzaje układów, obrazów i szablonów dostępnych dla użytkowników. Podczas gdy niektóre organizacje potrzebują przechowywania dokumentów i możliwości tworzenia pulpitów nawigacyjnych, inne mogą potrzebować scentralizowanego sposobu dystrybucji treści informacyjnych użytkownikom, którzy w inny sposób nie będą korzystać z SharePoint w bardziej zaawansowany sposób.
Lekcje
- Dlaczego korzystać z witryny publikacyjnej?
- Strony publikacyjne
- Włączanie zarządzania treścią sieciową
- Zarządzanie strukturą treści sieciowej
- Nawigacja po witrynie przy użyciu zarządzanych metadanych
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Tworzenie bogatej witryny publikacyjnej
- Utwórz witrynę zarządzania treścią sieciową do publikacji wiadomości
- Ustaw i użyj wariantów obrazu do szybszego zarządzania obrazami
- Laboratorium: Konfigurowanie procesu zatwierdzania publikacji
- Dodaj proces zatwierdzania do swojej witryny publikacyjnej
- Laboratorium: Wdrażanie witryny z zarządzaną nawigacją
- Ustaw i użyj nawigacji z zarządzonymi metadanymi
Moduł 10: Zamykanie luki społecznej
Ten moduł wyjaśnia, jak lepiej zarządzać wewnętrznym zarządzaniem talentami, zwane także zarządzaniem wiedzą. Istotnym postępem w SharePoint 2016 jest rozwinięcie funkcji komputera społecznego. Na przykład organizacja może potrzebować znalezienia osoby o określonych umiejętnościach i wiedzy, aby pomóc w realizacji zadania lub projektu. SharePoint 2016 oferuje wiarygodną platformę, która może pomóc organizacjom w zarządzaniu talentami lub wiedzą.
Lekcje
- Moje witryny
- Konfigurowanie funkcji społecznych w SharePoint
- Posty, tagi i wzmianki
- Tworzenie witryny społecznościowej
Ćwiczenia:
- Laboratorium: Projektowanie doświadczenia społecznego w SharePoint 2016
-
- Włączanie ocen treści
- Konfigurowanie kanałów RSS
- Zarządzanie profilami użytkowników
- Laboratorium: Tworzenie witryny społecznościowej
-
- Utwórz i skonfiguruj witrynę społecznościową
- Tworzenie i zarządzanie dyskusjami
- Nagradzanie użytkowników, którzy przyczyniają się do społeczności
Moduł 11: Wyszukiwanie informacji przy użyciu wyszukiwania
Ten moduł wyjaśnia, jak szybko i łatwo znaleźć informacje. Użytkownicy mogą korzystać z funkcji wyszukiwania w obrębie SharePoint 2016, aby wyszukiwać różne źródła treści, w tym dokumenty, osoby i aplikacje biznesowe z małym lub żadnym dodatkowym konfigurowaniem. Dzięki niewielkiemu wysiłkowi organizacje mogą stworzyć solidne doświadczenie wyszukiwania, które jest zgodne z ich potrzebami biznesowymi.
Lekcje
- Eksploracja funkcji wyszukiwania w SharePoint
- Konfigurowanie ustawień wyszukiwania
- Analityka wyszukiwania
- Widoczność wyszukiwania
Laboratorium: Konfigurowanie zaawansowanego centrum wyszukiwania
Moduł 12: Planowanie portalu firmowego przy użyciu SharePoint
Ten moduł wyjaśnia, jak opracować formalny plan zarządzania i komitet do utrzymania jakości i spójności w SharePoint. W tym celu przedstawi koncepcję zarządzania i wyeksponuje najlepsze praktyki. Zarządzanie definiuje polityki, procedury i wytyczne dotyczące zarządzania SharePoint; określa role, odpowiedzialności i działania wymagane do zarządzania i wspierania środowiska SharePoint.
Lekcje
- Definiowanie zarządzania SharePoint
- Praca z architekturą informacji
- Wdrażanie hierarchii witryn
- Dyskusja na temat wykonania zarządzania
Moduł 13: Ustawienia administratora kolekcji witryn
Ten moduł wyjaśnia, jak korzystać z innych narzędzi i ustawień w SharePoint 2016. Administratorzy kolekcji witryn lub administratorzy witryn konfigurują je jako część swoich codziennych działań.
Lekcje
- Eksplorowanie ustawień dla administratorów kolekcji witryn
- Eksplorowanie ustawień dla administratorów witryn
- Polityki zamknięcia witryn