Moduł 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w chmurze Azure
Sztuczna inteligencja (AI) coraz częściej stanowi rdzeń nowoczesnych aplikacji i usług. W tym module dowiesz się o kilku powszechnych możliwościach AI, które możesz wykorzystać w swoich aplikacjach oraz jak te możliwości są implementowane w chmurze Microsoft Azure. Nauczysz się również o niektórych aspektach projektowania i wdrażania rozwiązań AI w odpowiedzialny sposób.
Lekcje
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
- Sztuczna inteligencja w chmurze Azure
Moduł 2: Tworzenie aplikacji AI przy użyciu usług kognitywnych
Usługi kognitywne stanowią podstawowe elementy integrujące możliwości AI w twoje aplikacje. W tym module dowiesz się, jak wdrażać, zabezpieczać, monitorować i wdrażać usługi kognitywne.
Lekcje
- Rozpoczęcie pracy z usługami kognitywnymi
- Wykorzystanie usług kognitywnych w aplikacjach biznesowych
Moduł 3: Rozpoczęcie pracy z przetwarzaniem języka naturalnego
Przetwarzanie języka naturalnego (NLP) to dział sztucznej inteligencji zajmujący się ekstrakcją informacji z pisanych lub mówionych tekstów. W tym module dowiesz się, jak używać usług kognitywnych do analizy i tłumaczenia tekstu.
Lekcje
- Analiza tekstu
- Tłumaczenie tekstu
Moduł 4: Tworzenie aplikacji obsługujących mowę
Wiele nowoczesnych aplikacji i usług akceptuje mowę jako wejście i potrafi odpowiedzieć, syntezując tekst. W tym module kontynuujesz eksplorację możliwości przetwarzania języka naturalnego, ucząc się budowania aplikacji obsługujących mowę.
Lekcje
- Rozpoznawanie i syntezowanie mowy
- Tłumaczenie mowy
Moduł 5: Tworzenie rozwiązań rozumienia języka
Aby zbudować aplikację, która inteligentnie rozumie i odpowiada na wejście w postaci naturalnego języka, musisz zdefiniować i szkolić model do rozumienia języka. W tym module nauczysz się używać usługi rozumienia języka do stworzenia aplikacji, która potrafi identyfikować intencje użytkownika na podstawie wejścia w postaci naturalnego języka.
Lekcje
- Tworzenie aplikacji do rozumienia języka
- Publikowanie i wykorzystywanie aplikacji do rozumienia języka
- Używanie rozumienia języka z mową
Moduł 6: Budowanie rozwiązania QnA
Jednym z najczęstszych rodzajów interakcji między użytkownikami a agentami oprogramowania AI polega na przesyłaniu pytań w języku naturalnym przez użytkowników, a następnie otrzymywaniu inteligentnych odpowiedzi od AI. W tym module zgłębisz, jak usługa QnA Maker umożliwia rozwój tego rodzaju rozwiązania.
Lekcje
- Tworzenie bazy wiedzy QnA
- Publikowanie i wykorzystywanie bazy wiedzy QnA
Moduł 7: Rozmaitości konwersacyjne i usługa Azure Bot
Boty stanowią podstawę coraz bardziej popularnego rodzaju aplikacji AI, w których użytkownicy prowadzą rozmowy z agentami AI, często tak, jakby rozmawiali z ludzkim agentem. W tym module poznasz Microsoft Bot Framework oraz usługę Azure Bot, które razem dostarczają platformę do tworzenia i dostarczania doświadczeń konwersacyjnych.
Lekcje
- Podstawy botów
- Wdrażanie botu konwersacyjnego
Moduł 8: Rozpoczęcie pracy z widzeniem komputerowym
Widzenie komputerowe to obszar sztucznej inteligencji, w którym aplikacje interpretują wizualne dane wejściowe z obrazów lub wideo. W tym module rozpoczniesz swoją eksplorację widzenia komputerowego, ucząc się, jak używać usług kognitywnych do analizy obrazów i wideo.
Lekcje
- Analiza obrazów
- Analiza wideo
Moduł 9: Tworzenie niestandardowych rozwiązań widzenia
Mimo że istnieje wiele scenariuszy, w których predefiniowane ogólne możliwości widzenia komputerowego mogą być przydatne, czasami musisz trenować niestandardowy model ze swoimi własnymi danymi wizualnymi. W tym module poznasz usługę Custom Vision oraz jak jej używać do tworzenia niestandardowych modeli klasyfikacji obrazów i detekcji obiektów.
Lekcje
- Klasyfikacja obrazów
- Detekcja obiektów
Moduł 10: Wykrywanie, analizowanie i rozpoznawanie twarzy
Wykrywanie, analiza i rozpoznawanie twarzy to powszechne scenariusze widzenia komputerowego. W tym module zgłębisz wykorzystanie usług kognitywnych do identyfikacji ludzkich twarzy.
Lekcje
- Wykrywanie twarzy za pomocą usługi Computer Vision
- Wykorzystywanie usługi Face
Moduł 11: Odczytywanie tekstu w obrazach i dokumentach
Optyczne rozpoznawanie znaków (OCR) to kolejny powszechny scenariusz widzenia komputerowego, w którym oprogramowanie wydobywa tekst z obrazów lub dokumentów. W tym module poznasz usługi kognitywne, które można wykorzystać do wykrywania i odczytywania tekstu w obrazach, dokumentach i formularzach.
Lekcje
- Odczytywanie tekstu za pomocą usługi Computer Vision
- Wyodrębnianie informacji z formularzy za pomocą usługi Form Recognizer
Moduł 12: Tworzenie rozwiązania eksploracji wiedzy
Ostatecznie wiele scenariuszy AI polega na inteligentnym wyszukiwaniu informacji na podstawie zapytań użytkownika. Wydobywanie wiedzy oparte na AI jest coraz ważniejszym sposobem budowania inteligentnych rozwiązań wyszukiwania, które wykorzystują AI do wydobywania wskazówek z dużych repozytoriów cyfrowych danych oraz umożliwiają użytkownikom znalezienie i analizę tych wskazówek.
Lekcje
- Wdrażanie inteligentnego rozwiązania wyszukiwania
- Rozwijanie niestandardowych umiejętności dla potoku wzbogacania
- Tworzenie magazynu wiedzy